De vorbă cu scriitoarea Adina Stephanie

În primul rând, spune-ne mai multe despre tine, despre pasiunile și obiceiurile tale?
Sunt o leneșă incurabilă. Mereu las lucrurile pe ultima sută de metri și nu mă poți convinge să mă apuc din timp de ceva. Obișnuiesc să scriu noaptea – între 12 și 5 dimineața – dar acum nu prea îmi permite programul. Am perioade în care citesc fără oprire și am perioade în care încep cinci cărți și nu reușesc să termin nici măcar una. Urăsc toamna! Și ador pisicile. Am terminat Facultatea de Litere și acum sunt tehnician veterinar.

La ce vârstă ai descoperit pasiunea pentru scris şi cine te-a încurajat prima dată că ai talent în acest domeniu?
Cred că pot să spun că scriu de când mă știu. Nu-mi amintesc o perioadă din viața mea – cel puțin atât cât mă duc amintirile în trecut – în care să nu fi scris.
Cei din familie. Cred că la început nu prea m-a luat nimeni în serios, pentru că mereu mâzgăleam câte ceva, dar când și-au dat seama că e mai mult de atât, m-au încurajat. Le sunt cu adevărat recunoscătoare, pentru că poate mi-aș fi pierdut entuziasmul pe parcurs și sunt sigură că nu aș fi ajuns aici fără ei.

Ce cărţi ţi-au schimbat viziunea despre viaţă? Nouă ce ne recomanzi?
Trăiesc câte puțin în fiecare carte pe care o citesc și încerc să învăț câte ceva. În ultima perioadă am citit doar autori contemporani și găsiți la mine pe site recenzii la toate cărțile care mi-au plăcut. Și, din ce nu o să găsiți la mine pe site, recomand Fructele mâniei de John Steinbeck, Cimitirul animalelor de Stephen King, Minunata lume nouă de Aldous Huxley sau 1984 de George Orwell.

Cu ce autor ți-ar plăcea sa bei cafeaua dimineața?
Grea întrebare. Trebuie să aleg doar unul? Nu am un autor preferat.

Cât de mult te asemeni cu personajele din carte?
Depinde de personaj. Unele nu îmi seamănă cu nimic, în timp ce altora le dau prea mult din mine și nu neapărat cu intenție.

Ce alte pasiuni, în afară de scris mai ai?
Să dorm? Glumesc. Îmi place să citesc, să descopăr muzică bună, să mă uit la seriale, să călătoresc.

Ce trebuie să aibă o carte ca să îți placă?
Ar trebui să aibă cel puțin un personaj sarcastic, manipulator, inteligent și crud, dar care are o slăbiciune, evident. Alea sunt preferatele mele, dar, de regulă, trebuie să îmi placă stilul autorului. Pot să trec cu vederea peste câteva greșeli, peste câteva lucruri care nu se leagă, dar dacă nu mă atrage stilul, atunci nu pot citi. Și când spun asta mă refer la faptul că nu pot citi ceva cu fraze lungi și întortocheate, cu descrieri în care te pierzi, cu dialog care sună artificial. În rest, dau o șansă unei cărți indiferent de genul în care se încadrează.

Ce s-a schimbat în tine de când ai publicat? Dar în jurul tău?
Încă de când am început să scriu pe Wattpad am cunoscut o mulțime de oameni minunați, pe care îi iubesc și care îmi fac ziua mai bună, dar sunt același om care am fost și până acum. În jurul meu am oameni care mă încurajează, chiar dacă unii dintre ei au fost luați prin surprindere când au aflat.

Cui recomanzi „Vorbește cu mine”?
Recomand „Vorbește cu mine” fiecărei persoane care a trăit o poveste de dragoste în adolescență, adică tuturor.

Care personaj îți este cel mai drag dintre cele pe care le-ai creat?
Ares. Este personajul principal dintr-un roman fără titlu momentan și e doar al meu. Asta pentru că lucrarea nu a fost niciodată pe Wattpad sau în alt loc și, sincer, n-am mai scris de doi ani la acea carte. Poate mi-e frică să o termin.

Pregăteşti ceva în continuare? La ce se pot aștepta fanii?
Mereu pregătesc câte ceva. Sau asta intenționez. Pe viitor aș vrea să editez „Tentația” sau să public „Malakai”, dar cine știe?

Ai vreun mesaj pentru alți scriitori care vor să-și vadă opera pe hârtie de tipar?
Să nu se lase descurajați. Vor întâlni multe obstacole pe parcurs – de la insulte până la critică dură – dar vor trece peste toate dacă visul lor e să publice. Să scrie și să corecteze la sânge, cum s-ar zice. Eu sunt la dispoziția oricui are întrebări, indiferent că au legătură cu scrisul sau cu publicatul. Nu sunt perfectă, dar îi voi ajuta atât cât pot și știu.
Iar ție îți mulțumesc că te-ai gândit la mine și mi-ai oferit șansa să răspund la întrebări. Mult succes!

Leave a Reply

